Sidor

fredag 13 september 2019

Dagar som går och går efter varandra

11 september 2019

Falsk nyhet!


Vi kom för mer än två veckor sen.


Första dagarna regn och kyla och vi bara sov. Några dagar vackert och varmt. Sen kom vinden och den kom från alla håll. Jag kände mig urblåst.


Idag sol, vindstilla och värme.

De två första dagarna var största skälet till vår vistelse, inte hemma. Skälet är en snart femton månader liten kille. 
Ganska bra var det för vi kunde vända dygnet i lugn och ro. (För mig tar det lite längre att vända dygnet men, men...nog om det).


Nu bor vi i en lägenhet som tillhör vänner till Johan och Zehan. En vacker lägenhet med utsikt över en liten havsvik. Nedanför går båten som på 20 minuter tar oss till pulsen vid Operahuset, Circular Quay.


Utsikten

Nu kommer lite bilder från dagarna som varit. 


Hur många vackra Lorikitts som helst i det trädet. De äter nötter och kastar skal.


 Klok Uggla?


Två palmer till vänster och två till höger, däremellan bor vi, högst upp. 


Hibiskus


Magnolia


 Azalea





Kamelia


Pinnar, det bästa som finns


Lilja


Högborg för konsumtion 


Min favoritbro Harbour Bridge 


Aldrig sett liknande humrar, vackert skal, på besök på Fish Market 


Gigantiska krabbor


Torsk


Pelikan förstora näbben om ni kan, fina färger 


Balmain


Här har Johan bott 


På väg hem





Nu går jag och handlar

1 kommentar:

  1. Ha det underbart med sonen och hans lilla familj. Kram Lisbeth

    SvaraRadera